söndag, juli 12, 2009

Vet inte!

Det behöver städas överallt. Det behöver röjas och det behöver köpas nya möbler. Det sistnämnda är helt klart roligast. Dock dyrast :/

Får nöja mig med att städa i alla fall. Började röja i vardagsrummet, men hur jag än gör så saknas det möbler. Som jag inte har råd att köpa just nu. Ska man bara sluta städa då eller hur gör man?

Just nu står ena soffan utan klädsel för den slängde jag in i maskinen. Den andra väntar på sin tur. I övrigt har jag städat halva vardagsrummet. Andra halvan ser ut som ett katastrofområde. Tja, det får väl vara så tills jag orkar ta tag i det eller tills jag har råd att köpa de möbler jag vill.

Behöver motivation för att fortsätta. Samtidigt trivs jag inte i den här röran. Gaah!! Vad gör man med en man och tre barn som bara släpper allt där de står? Som aldrig på eget bevåg kan få för sig att plocka undan, damma eller dammsuga? Det är hopplöst att alltid få göra det själv, eller tjata sig till hjälp.
Går och lägger mig i stället!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar