söndag, februari 08, 2009

Datorfri helg!

Å, var försvann helgen då? I fredags hade jag och mannen Smallville-maraton efter att barnen lagt sig och vi har nu tagit oss ända fram till s3e8. Ha ha!

I går så var vi först på skridskoskolan med O & L och efter det styrde vi kosan till tippen med en massa kartonger och annat skräp som vi samlat på oss. Känns som vi är på tippen ofta och att vi ensamma bidrar till det gigantiska sopberget som byggs... Nåväl, efter det så röjde vi ovanvåningen och tvättade lite. Vid 14.00 tiden ringde grannen och undrade om jag ville komma in på hennes L&B party och det ville jag förstås. Så nu har man blitt fattig igen och fattigare blir jag väl på tosdag då det är dag för Me and I-partyt som blev framflyttat från den 3:e.

I alla fall så var jag inne hos grannen fram till 18.00 medan mannen hade det lungt och skönt där hemma för barnen följde med mig.

Sedan fixade vi lite käk och bojkottade Melodifestivalen. Japp, ni läste rätt. Jag har inte kollat på melodifestivalen och har såledeless inte hört en enda av låtarna. Spelade dock in det så jag kan snabbkolla det om jag känner att jag måste. Är verkligen väldigt anti mot det nya sättet att framföra melodifestivalen.

Jag och mannen kollade i stället på den här:

Det var dock ingen höjdare.... Action stod det att det skulle vara, men den var ungefär lika seg som en drama så den får inga vidare betyg av mig i alla fall.

I dag har vi inte gjort så mycket alls. Bäddat rent sängar och lite annat tråkigt och nu har maken precis kört till jobbet. Egentligen är han ledig i dag, men de ringde och frågade om han kunde jobba några timmar eftersom det är en kille som är sjuk. Han jobbar iofs bara fram till 24.00 så jag kanske är vaken när han kommer hem.

Jag ska nu stryka lite tvätt och sedan ska jag kolla på lite program som jag spelat in under veckan och helgen.

1 kommentar:

  1. Det här med melodifestivalen är ju regel det stora samtalsämnet på jobbet. Själv tycker jag att man borde byta ut Christer Björkman nu.

    SvaraRadera