tisdag, januari 06, 2009

Bortglömd födelsedag!

Klockan 10 i morse vaknade jag av mobiltelefonen som låg och darrade för sig själv i hallen. Lite halvfrörvirrad undrade jag vem det var som ringde till mig på mobilen vid den tiden. Trodde först att jag missat att gå till jobbet eller nåt.

Det var pappa. Han hade ju missat att ringa mig i går på min födelesdag p.g.a att de haft lite strul på hotellet. Båda värmepumparna frös sönder och det blev totalt kaos.

När de sedan kommer hem upptäcker det att det inte är varmare än 12 grader i huset. Då har deras egen värmepanna lagt av också. Så nu får de springa omkring och göra åkarbrasor.... (Mitt förslag).

De hade ca -20 grader och när jag berättade att vi hade ca -0.3 grader i dag så tyckte de att vi hade rena våren här nere. Själv tycker jag att det fortfarande är alldeles för kallt. Längtar till våren, sommaren och värmen. Vill riva träd och buskar på baksidan. Bygga nytt trädäck och fortsätta renovera i huset.

Nu ska jag kolla om vår dekoder spelade in Everwood i går eller vad den gjorde.

Puss puss på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar