tisdag, januari 06, 2009

The secret life of the american teenager!

Nörden och barnsliga biten inom mig har vaknat till liv idag. Äntligen har The secret life of the american teenager börjat igen.

Ska se avsnitt 12 om en stund. Men först ska jag gå och hänga tvätten. Jippi så kul.


Tvätt har jag konstant här. Tvättbergen är högre än Mount Evrets, allra minst. Det är iofs inte riktigt lika tråkigt att tvätta som det är att stryka tvätt.


Stryker ni Er tvätt? Har upptäckt att de flesta skiter i det, men jag kan inte, mår dåligt av att skicka ungarna till skolan i skrynkliga kläder. Dessutom är strykningen ett sätt att behandla kläderna så de står emot smutts bättre, pluss att fibrerna i tyget stärks.

Har lite långtråkigt. Inte blir det bättre av att maken är ännu mer långtråkig. Detta pysslar han med just nu:





1 kommentar:

  1. Jag stryker bara kläderna om det är maken som hängt upp tvätten, han har en förmåga att inte kunna hänga allt slätt, så kläderna blir skrynkliga när de torkar :-( . Och ibland stryker jag mannens skjortor men oftast får han göra det själv...

    Det där spelet spelas en hel del här hemma också, dock inte av mig...

    SvaraRadera