fredag, juli 03, 2009

Torekov!

I går när jag kom från jobbet så packade in oss i bilen och drog till Torekovs hamn. Där åt vi glass, tittade på båtarna och gick på stranden med nakna tår och sprätte sand. När man gick där bland alla båtar så saknade jag den tiden då vi hade båt och var ute och åkte hela somrarna. Vattenskidor och gummimadrass bakom båten i en jädra fart. Som jag saknar det!!

Lägga till vid någon liten ö, grilla, ligga på en filt och titta rätt upp i den kolsvarta himlen och kolla på stjärnorna. Båten sakta gungandes i vattnet som kluckar så rogivande mot skråvet.. Gaaaah! Får sppader bara jag tänker på det.

När jag blir rik, då ska jag köpa båt igen minsann.... en snabb båt för vattenskidsåkning.

Nä, nu blir jag nästan sentimental, men det är så underbart. Precis som att köra MC. Vet egentligen inte vilket som är bäst.

I alla fall.... när vi sedan kom hem drog vi fram grillen och satt ute och åt. Det var så underbart skönt. Fast klockan var ca 20.30 när vi satte oss för att äta var tempen strax under 30 grader. Skulle ha kunnat sitta ute hur länge som helst om det inte var för att jag var tvungen att upp och jobba i dag.

Jag älskar sommaren!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar