söndag, juli 05, 2009

Stranden!

I går kom Linda hit. Hon hann inte mer än komma så drog vi till stranden. Jag menar, sitta här hemma i den röran som var plus att det var varmt som vid medelhavet = Inte funny!

Vi drog til Klitterhus, där var det gudomligt. Det blåste inte speciellt mycket så det var inga stora vågor diret. Varm vaten var et också. Minst 26 grader. Känndes som om man var i Grekland eller liknade.

Där satt vi i ca tre timmar varpå vi åkte hem och fixade till en pastasallad - Gott!

I dag hardet varit mulet men kvavt. Fram tills för någon timme sedan har det legat på ca 27 grader, men nu har det sjunkt till ca 21 och det regnar lite. Trist, men det behövs ju.

Efter att jag lämnat Linda på stationen i förmiddags så har jag roat mig med att stryka. Något jag inte sysslat med under tiden värmeböljan varat. Nu har det ändå varit rätt ok att stryka tycker jag. Det stora problemet med att inte stryka så ofta är ju att det växer på hög, och vilken hög sedan. Jag som skulle hinna städa i dag också var det tänkt. Pappa och syrran kommer ju hit i morgon. Ja ja, jag har ju hela natten på mig.

I morgon fyller O hela 7 år också. Stora tjejen, ska fixa en tårta. Några presenter från oss blir det inte eftersom hon redan fåt sin stereo vi köpte samtidigt so T's dator. Hon får ju av morfar i alla fall och när vi sedan har kalas får hon ju från övriga släkten så det blir nog bra i alla fall tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar