fredag, juni 26, 2009

R.I.P Michael Jackson

Ja, det har väl inte undgått någon att vår stora kung av pop är död. Såg det på text-tv redan i natt, men inte orkade jag blogga då heller? Nä, då var det ju tid att sova.

Michael har varit lika knäpp och skrämmande som han har varit en av de största artisterna genom tiderna. I alla fall enligt mig. Jag är inget stort fan, det ska jag inte påstå men ingen av hans låtar har gått obemärkt förbi, den saken är då säker. Hör man en låt så sätter den sig och man sjunger gärna med. Jag tror också att alla har något minne till i alla fall minst en av hans låtar. Det har ju producerats ett par stycken om man säger så.

Egentligen har man väl bara gått och väntat på att han skulle tryna in och när jag läste det i natt så var enda tanken: Jahapp, det var väl väntat!


Jag kommer i alla fall att sakna denna enormt begåvade knäppskalle. R.I.P Michael!! För hur det nu var och inte var så har han ändå gjort mycket för både välgörehet och mänskligheten. Genom tiderna är han den som gett mest pengar i bidrag till välgörenhet och det ska han ha en stor eloge för.

En av de låtar som berör mig mest är den här:

Här är till dig från klass TR3 i Åstorp. Sommaren 2009!!

1 kommentar:

  1. Ja, Michael Jackson hade det nog inte så lätt alla gånger. Enligt journalisterna ville han inte riktigt växa upp, men vad visste vi egentligen? Mina favoritlåtar är i alla fall "Thriller" och "Beat it".

    SvaraRadera