tisdag, maj 19, 2009

Räkningar!

I går kväll satt jag och gjorde budget, la in räkningar på datorn, gjorde överföringar för sparande och för saker som ska inhandlas och och och. Barnen hade precis lagt sig och jag tänkte att detta tar väl inte så lång tid, men jag är ju sådan att jag vrider och vänder. Jag byter plats och skriver ner. Suddar ut och skriver på annat ställe. Skriver ut på skrivaren för att sedan gå och ändra igen. Jag är med andra ord en aning velig innan jag får allt som jag vill ha det.

I just detta fallet var det väl mest budgeten jag ändrade i. Räkningarna kunde jag ju inte göra så mycket åt, tyvärr, för de var många :(

I alla fall så tittar jag hastigt upp på klockan när jag tycker mig vara någorlunda klar - 00.34 piiip. Oppps, kanske dags att gå och lägga sig då? Släckte ner allt, borstade tänderna och la mig.

Inte fasiken kunde jag somna. 01.14 tittade jag i alla fall på klockan och jag kan säga att det känns i dag. Jäklars så trött jag är. Var ju tvungena tt gå upp vid sextiden ju för jag började jobba kl sju.
Hå hå ja ja, det blir tidig sänggång i kväll kan jag lova.

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med räkningarna, fick två igår, dels tfn-räkningen och dels studielånet. Varför kan inte jag få vinna några miljoner någon gång?

    SvaraRadera