tisdag, maj 19, 2009

Ketchup någon?

L har en viss förmåga att aldrig kunna låta saker och ting stå. Idag vid middagen så höll han på med ketchupflaskan. Jag bad honom minst 4-5 ggr att han skulle låta den stå för jag visste att den skulle få sig en luftfärd.
Mycket riktigt, med en smäll, ett splatt och ett kök som såg ut som om värsta blodbadet hade utspelat sig skulle jag precis sätta mig ner. Tji fick jag, det var bara att lägga sig på alla fyra och torka golv, stolar, bord, väggar, köksskåp och barn.

Flaskan fick pasera ut till insamlingen av platsförpackningar och den ketchup som överlevde bor nu i en glasskål. Hur ofräscht ser inte det ut då? Måste lösa det på annat sätt inom en snar framtid.

Ketchup någon?

Vi har även hunnit med att göra tatueringar i dag. T fick ett sett med pennor och mallar i present av en kompis när hon hade kalas. Efter att jag gjort tatueringar på barnen - efter konstens alla regler - som faktiskt blev ganska fina. Så gick de igång på varandra = Mindre tjusigt. I ett svagt ögonblick lovade jag ju att de även skulle få rita på mig = inte så genomtänkt.

Nu ber jag till högre makter om att det går bort med tvål och vatten. Har en snygg målning på överarmen och även ett par på benen.... Ibland tänker man inte innan man talar. :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar