tisdag, maj 05, 2009

Dyr interneträkning!

Läste precis om Zahra som fick en räkning på 147500kr efter att ha surfat på sitt mobila bredband i Marocko.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1558249/zahra-fick-en-internetrakning-pa-147-500-kronor

Själv blir jag förvånad över att man som kund inte tar reda på alla villkor ordentligt innan man åker iväg. Jag själv hade aldrig tagit med ett svenskt abonnemang utan att kolla upp vad som gäller när man använder det utomlands. Man vet ju att det är dyrare att ringa på mobiler från utlandet. Eller vanlig telefon också för den delen. Varför skulle det vara annorlunda med ett mobilt bredband? Som för övrigt är en sorts mobiltelefon egentligen.

Ja, ja!! Det är synd om henne, men samtidigt........ Ta reda på vad som gäller i stället för att gnälla och säga: Jag visste inte!

Ibland tror jag folk bara låtsas vara så ovetande.

1 kommentar:

  1. Håller verkligen med. Vissa saker bör man seriöst kolla upp. Men det finns alltid "tyck synd om mig människor" över allt i världen tyvärr

    SvaraRadera