fredag, april 03, 2009

Å var är jackan?

Den senil-dementa är i farten. Med tanke på vädret så är det dax att plocka fram vårjackorna till barnen. Att springa omkring i tjocka vinterjackor nu är kanske ingen höjdare.

Nu har jag dock letat och letat och letat å inte fan hittar jag dem.

I går stod jag här och rev mig i skallen varvat med att ha skallen djupt nerkörd i både lådor, kartonger, skåp och garderober. Tvätttunnan tömdes även den upp och ner - men ingenstans finns några vårjackor.

Maken glodde lite suspekt på mig och mumlade nåt om... - Är du säker på att du inte sålt dem på Tradera?

Fånigt glor jag tillbaka på karl och muttrar nåt om att det borde jag ha kommit ihåg. Nu är jag dock inte alls lika säker på det. För vart kan de annars ha blivit av?

Är det nu så att jackorna är sålda, ja då får barnen klara sig med vinterjackorna ett tag till. För när ska jag få tid över att shoppa det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar