måndag, mars 30, 2009

Utvecklingssamtal igen!

Har nu avklarat ännu ett utvecklingssamtal. Inte så mycket positivt den här gången heller tyvärr. Vi vet ju att O är lite omogen m.m. men vi hoppas att det ska bli bättre. De ska i alla fall göra en "6-års scanning" på henne som det kallas. Förr var den obligatorisk, men nu görs den bara när de märker att barnet ligger efter m.m.

Å vad jag önskar att de gjort den redan när hon började f-klassen i stället för nu när det snart är slut. Så som vi tjatat om det. Vi misstänker nämligen någon form av bokstavskombination på henne men iiiiingen har lyssnat på oss. Nu äntligen så ska det tas tag i.

Självfallet önskar man ju att hon bara är lite sen av sig men är det något annat så vill jag veta, så jag kan kräva den hjälp som finns att få. För hennes skull!!

Ja, vi får väl se vad som händer. Ettan börjar hon i alla fall i efter sommaren. Nu är det iofs inte hela världen om hon inte hade kunnat göra det, meen jag anser att man inte kan stöta bort ett barn så lätt som de har gjort utan att ha en handlingsplan för barnet. Vilket det är lag på.

Nu är i alla fall O på gympa och T ska snart iväg på sin Jujitsu. Sedan ska jag iväg och hämta dem båda, men jag vill egentligen inte. Är trött som bara den. Blir nog sängen tidigt ikväll.

1 kommentar:

  1. Det löser sig, utvecklingssamtal är sällan roliga men det är bra. Om barnet inte alltid är positivt så är det ju i regelbra för då kan man lära sitt barn vad som är rätt eller fel.Man växer ifrån det helt enkelt.

    Lyssna dock intepå mig, jag har inga barn själv men jag var ju barn någongång jag med =)..Vad taskig du är Hanna! skratta åtmigför att det går dåligt :/:/. Jag håller på med en ny blogg. Kommer upp imorgon så får du se den. handlar om hundar och endast om hundar dock. Du råkar inte ha hund? :P

    SvaraRadera