onsdag, mars 04, 2009

Tick Tock!

Jag har ju som jag skrivit innan helt bojkottat melodifestivalen i TV. Mest för att jag tycker att det är en sådan hysteri omkring det. Man får ju i alla fall höra alla låtar i radio. Dessutom så får jag en helt annan bild av låtarna då man inte ser artisterna. Showerna ska inte få inverka på vad man tycker om låten, som det tyvärr gör när man ser det.

Nu har det gått 4 dagar sedan alla låtar fick börja spelas och jag har nu hört alla 32 bidragen. Många dåliga var det i alla fall kan man ju lungt säga.

Jag har inte en aning om vilka låtar som gått vidare till globen, vilka som gått till andra chansen och vilka som fick åka hem med svansen mellan benen. Däremot VET jag vilken låt jag hade velat se i Moskva.......... Nina Söderquist med Tick Tock.

Eller möjligen Lili & Susie's show me heaven.

Alcazars Stay the night är inte så dum den heller faktiskt och BWO's låt är helt underbar, men den passar inte i Moscva....

Ja, det är i alla fall min nuvarande åsikt om det hela...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar