torsdag, mars 19, 2009

Äta bör man....

Barnen är hungriga, jag är hungrig och här sitter jag. Borde vara i köket och laga mat men jag absolut inte komma på någonting att laga. Nåt som går fort helst, för jag har sån huvudvärk så jag vill inte vara i köket alls :(

Megakass som mamma känner jag mig just nu. Maken har kört iväg till jobbet och jag behöver både fixa maten och städa. T ska ju ha kalas i morgon och jag har varken städat eller handlat ännu. Ska handla i morgon innan kalaset så det blir stressigt värre. Men vad göra man när man jobbar som man gör? T har beställt negerbollar (Jo, det heter negerbollar, det gjorde det när jag var liten och gör det fortfarande.... man får ju säga finska pinnar!!!!!!) och gissa om det tar ett tag att göra så det räcker till 15 ungar, för det är vad de blir i morgon. 15 st! Vad har vi gett oss in på?
Nähä, maten ja, jag får väl kolla kyl och skaferi och se vad jag kan svänga ihop på så kort tid som möjligt. Tjao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar