fredag, februari 13, 2009

Vikten!

Nu ska jag tjata lite om min vikt igen. 72,8kg stannade vikten på i dag. Jag har alltså gått ner 3kg nu. De senaste veckorna har jag bara lyckats gå ner ca 0,4kg i veckan mot mina 1,6kg första veckan. Lite tradigt men det är i alla fall neråt och det får man ju vara tacksam för.
Jag får kämpa vidare helt enkelt för den här gången ska jag inte ge upp. Jag ska nå målet på 62kg. 10,8kg kvar alltså. Borde inte vara så svårt eftersom jag gick ner 20kg för några år sedan. Jag vet ju att jag kan.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är!! Har du sett UL bilden? Om inte så finns den på nån av de äldre inläggen.

    SvaraRadera
  2. Vet du, så länge man inte känner sig sjuk, så länge man inte har ett handikapp på grund av sin övervikt. Så länge man inte har några fysiska besvär eller restriktioner. Vem säger då att man inte kan vara stor? Eller smal? Vad spelar det egentligen för roll?

    Om man ligger på dödsbädden en "vacker" dag... Och man sträcker ut sin hand.. Om din make/maka tar den.. kommer deras skönhet , vikt eller annan fysisk atttribut att göra dig något? Eller är det kärleken dem hyser för dig, den ovillkorslösa och starka, som stärker ditt sinne och hela dig när dem rör vid dig? just den sekunden, den millisekunden av ditt liv, som är seriösare och viktigare än någonsin. Då spelar inte utseendet roll. För just den sekunden, då är vi blinda för allt annat än kärleken.

    SvaraRadera