lördag, februari 14, 2009

Bus eller godis!

Lite irriterad. Det knackade precis på dörren och när jag öppnar står två av barnen från sonens dagis utanför. Bus eller godis gastar de.
Äh?
Denna dialogen utspelar sig.
Jag: - Men det är inte bus eller godis i dag. Det är alla hjärtans dag och det har inget med bus eller godis att göra.
Dem: - Jo, men vi har fått på andra ställen.
Jag: - Det är möjligt men här får ni faktiskt ingenting. Jag har inget hemma.
Dem: - Men vi kan ta en frukt eller pengar.
Jag: - Nej ni får inte det heller.
Dem: - Men på alla hjärtans dag ska man vara snäll.
Jag: - Kanske det, men jag har inget att ge er i alla fall. Bus eller godis gör man på Halloween. Ingen annan dag.
Dem: - Snålt.
Jag: - Hejdå!

Sen stängde jag dörren.
Ok, jag kanske var lite hård, men jag blev så paff. Att föräldrarna bara tillåter detta "tiggandet" på en dag som denna och att barnen är så oförskämda.

I min värld så gör man inte bus eller godis på alla hjärtans dag och spelar på folks samvete. Så det så!

Kanske skulle ta och ringa deras föräldrar och fråga hur de tänker?

2 kommentarer:

  1. Du gjorde helt rätt!! jag skulle gjort detsamma!!

    SvaraRadera
  2. Man borde ta ett snack med föräldrarna, de kan dock köpa godis till sina barn istället för att andra ska göra det åt dem!

    SvaraRadera