onsdag, januari 07, 2009

Nu är det allvar!

Nu har allvaret dragit igång igen och snacka om att jag var trött i morse. Ögonen gick nästan i kors. Kunde inte somna i går kväll och när jag väl somnade så vaknade jag nästan på minuten en gång i timmen. Jobbigt!! Hoppas det blir bättre i natt för jag behöver verkligen min nattsömn.

I morgon börjar barnen skola och dagis igen. De längtar. De bli väldigt rastlösa av att vara hemma även om de har kompisar att leka med.
Speciellt L & O. De går varandra fullkomligt på nerverna villket gör att man själv får fullständigt psykbryt.

Idag på jobbet har jag rört till det mer än vanligt. har gjort saker jag normalt gör en måndag. Flera ggr har jag fått stanna upp och tänka till.... Det är ju faktiskt onsdag idag. Behöver verkligen komma in i mina rutiner igen.

Nu tänkte jag ta mig upp i O´s rum och rädda hennes vägg. Hon har två st "LACK" hyllor på väggen och både våra och andras ungar har en viss förmåga att hänga sig i dem så de släpper från väggen. Kul, när rummet är helt nyrenoverat. Så nu har jag varit och köpt nya "mollyplugg" så jag tänkte se om jag kan rädda väggen. Inte så snyggt med en trasig vägg.
Det är nämligen så att tapeten vi valt till det rummet inte säljs längre heller så det går inte att laga väggen och sedan sätta ny tapet. Då får vi tapetsera om hela rummet igen och lägga ut ca 3000kr till på en annan tapet.
Det vill jag INTE! De pengarna lägger jag hellre i de rum som inte är renoverade än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar