onsdag, januari 07, 2009

Barnen sover!

Alla barnen sover. L har faktiskt sovit ända sedan kl 18.00 om man ska vara noga. Är det lagligt att gå och lägga sig själv också då? Jag menar kl är ju bara lite över sju, men jag är så sabla trött. Jag borde ha lärt mig att jag måste ställa om mig succesivt med läggtider och uppstigning när jag varit ledig länge, men nejdå, det gör jag ju inte ändå. *suck & stön* Förresten är det ganska tråkigt att sitta uppe själv när maken jobbar. Tur att det bara är onsdag, torsdag han jobbar nu. Sedan är han ledig hela helgen med mig.

På söndag ska jag ha Tupperwareparty. Maken jublade inte direkt när jag berättade att han råkar vara ledig den här gången jag har party. Han får tuppjuck när han har hela huset fullt med halvhysteriska fruntimmer som ojjar sig över än den ena burken och än den andra. Han får väl ta med sig barnen ut eller nåt. *S*
Tänkte i alla fall att jag skulle köpa den där glassskopan den här gången. Det glömmer jag alltid och jag älskar den skopan. Har provat den hos en kompis och bättre skopa har jag aldrig provat.


Har inte varit uppe och fixat med O´s hyllor. Jag gick och lagade mat i stället. Det känndes som ett viktigare drag och efter maten så somnade ju L och sedan känndes det inte läge för att stå och banka i väggarna direkt. Middagsresterna och disken står för övrigt kvar på bordet i köket fortfarande och det får det göra tills i morgonbitti. Jag oooorkar inte plocka ur diskamaskinen och sätta i den skitiga disken nu. Det är inte ofta jag gör så, men idag så.

Ja, ja ni får tycka jag är äcklig om ni vill men det är bara några tallrikar, bestick och glas. Två kastruller och en skål så det är inte som om att hela köket är ett katastrofområde.

PS: Linda, jag löste in lottvinsten mor en ny lott och vann 10kr till så nu blir det ännu en ny lott i morgon. Håll nu tummarna för en storvinst :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar