fredag, januari 23, 2009

Nu blir jag arg!

Läste en annan blogg där det länkades till det här inlägget:
http://www.finest.se/userBlog/?uid=28711&beid=1064744

Var ju tvungen att läsa det och jag bara häpnar. Hur fan tänker människan? Lag på att inte få amma mer än 6 månader. Att barnet inte behöver det längre då och att barnen blir störda av det.
Mina döttrar har inte ammats alls eller mycket lite. T lärde sig inte suga. Hon la tungan för på något konstigt vis och vi matade henne med kopp i början. O fattade galoppen men gick inte upp i vikt. Därför blev jag själaglad när L klarade sig på enbart bröstmjölk. Han ammade fram tills han var ca 9 månader och då var det han själv som vägrade. Man kan väl inte få ett barn att amma om det inte själv vill, eller?

Visserligen skriver hon om en annan person som ska ha ammat sitt barn till 12 års ålder och det kan jag tycka är äckligt faktiskt. Men att påstå att det är "farligt" för barnet att ammas mer än 6 månader, det tror jag inte ett skit på.

3 kommentarer:

  1. Blir inte förvånad över att det var just hon som skrivit det. Har nog aldrig läst något vettigt från henne...
    /Annika

    SvaraRadera
  2. Det är bara kul att du länkar till mig, kul med fler besökare :-)
    /Annika

    SvaraRadera
  3. Alltså jag säger bara ett ord om henne, ett ord som rimmar på hitta och titta. Vad VET hon egentligen? Jag tycker att det är normalt att amma barnet tills det är upp till 1 år.

    SvaraRadera