torsdag, januari 22, 2009

Ljudböcker!

När jag jobbar så lyssnar jag gärna på ljudböcker. Mest för att jag ofta är "ensam" på jobbet och gå och prata med sig själv är inte alltid så jäkla kul. (Alla sitter ju instängda på sina kontor och ugglar) Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska lyssna på. Är det någon som har en idé?

Gillar deckare och lite fantasy bäst tror jag.
De författare jag testat på hittills är bland annat dessa:

* Liza Marklund
* Anna Jansson

* Henning Mankell
* Åke Edwardsson
* Camilla Läckberg
* J. K Rowlings
* Joseph Delaney
* Mari Jungstedt
* Michael Connelly

* Mons Kallentoft
* Karing Whalberg
* Jan Guillou
* Sandra Brown
* Dean Kontz
* Viveka Lärn
* Stieg Larsson
* John Grissham


Med flera......
Har i stort sett konsumerat allt som finns av dessa författare och som sagt, vad lyssnar man på då? Jo, jag vet att det finns fler författare.. men ändå. Det gäller ju att hitta dem man gillar också. Vill inte gärna gå och köpa ljudböcker om jag inte vet om de är bra eller inte. (Hänger lite på inläsaren också) De kostar ju ändå sina skönta slantar. För jaaaa, jag köper gärna ljudböcker trotts att det finns dussintals av dem på olika torrentssidor. Just nu lyssnar jag faktiskt Godnatt Mr Tom av Michelle Magorian bara för att ha nåt. T fick den i julklapp. Den har jag ju iofs läst ett 10 tal ggr sedan de yngre tonåren, men den är bra i alla fall.


Så har ni bra boktips så tveka inte att lämna dem. Det måste inte vara deckare eller fantasy. Tipsa om allt ni gillar......

1 kommentar:

  1. Dan Brown som bl a skrivit "Da Vinci-koden" kan jag rekommendera.

    SvaraRadera