fredag, juni 12, 2009

Halsont och Skolavslutning!

I onsdags var vi på trivselkväll på O's skola. De sjöng lite för oss och sedan åt vi matsäck. Själv tyckte jag att det kunnde ha varit nåt mer organiserat. T. ex. brännboll, fotboll, femkamp eller liknande. Som det var nu så sa lärarna varken bu eller bä och alla satt bara och häckade.
Barnen sjöng bra i alla fall. Vi har nu helt klart konstaterat att O ska börja i kör eller liknande. Hon var den som levde ut mest av alla och hördes mest. Hon älskar verkligen att sjunga.

Medan vi satt där och åt så började jag känna av min hals och i går när jag vaknade hade jag jäkligt ont. :(
Jag gick och jobbade i alla fall men roligt var det inte och tid tog det för jag var sååå seg.
Gick och la mig redan 20.00 i går för att orka upp till avslutningen i dag.

Vaknade till regn, som jag i o f s redan visste eftersom jag spanade in vädret redan i onsdags. Det var bara att bylta på ungarna regnkläder och stövlar och förse sig själv med varma kläder.

Maken och L åkte med O till hennes skola medan jag åkte med T. På O's skola klämde de in sig i gympasalen. Det gick i o f s rätt bra eftersom de inte är så många på den skolan. På T's skola skulle de också klämma in sig i gympasalen. Grejen är bara den att det är ca 270 barn på den skolan och gympasalen får ta 200.
Detta gjorde att vi föräldrar inte fick vara med. Många föräldrar blev klart besvikna då många tagit ledigt från sina jobb. Det störde faktiskt även mig. De har alltid avslutningen utomhus i vanliga fall och det kunde de ha haft i dag också. Det är regn, inte svavelsyra som faller å det finns regnkläder.

Det som störde mig mest är rektorns nonchalans över bestämmelserna om hur många som får vara i gympasalen på samma gång. Med barn och lärare var de bortåt 300 pers i en sal det får vara 200 i. Rektorn sa bara: Äh, varför skulle det börja brinna i dag? Näe, det kanske det inte gör, men det är våra barns liv ni leker med.
Satmara!!!!

T's klass skulle i alla fall framföra: We are the world och eftersom vi föräldrar inte skulle få höra det så sjöng de den i klassrummet innan de samlades i gympasalen.
Riktigt bra var det. T berättade efteråt att de hade fått med hela skolan i refrängen i gympasalen. Efteråt när de åter samlades i klassrummet så sjöng de den igen då fler föräldrar kommit då. Den gången var ännu bättre än den första. Så tre ggr fick de framföra den i dag. =)

Givetvis så filmade jag första vändan och inte sista. Lite synd då de verkligen klämde i då. Maken, L & O fick i alla fall höra sången också för de kom efter att det var färdigt på O's skola. Enligt maken var dn avslutningen tråkig.

Men det är som jag sagt hela tiden. Jag gillar T's skola bättre och jag tror nog jag ska försöka få in L på den skolan sedan trotts att vi inte tillhör det området längre.



(Tyvärr ganska dålig bild eftersom jag fick göra den så lite för att kunna lägga upp den.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar