lördag, maj 09, 2009

Swimmingpool i badrummet.

Hur vill man vakna en lördag morgon? Inte på det sättet jag fick slå upp mina blå i dag i alla fall.

Ca 8,50 kommer det tre barn inrusande i vårt sovrum..... Mammmmmmma!! Det är vatten över golvet i badrummet.
-Va, ja men då får vi väl torka då.
- Det är mycket vatten.
- Ok, jag kommer.
Går in i badrummet och... Jisses vad där var vatten. Suck, stön och stånk. Toastolen läcker. Huuur kul är det på en skala.
Försökte vara duktig och leka VVS-tekniker, men näe, det gick inget bra. Så ca 9.00 fick jag väcka maken. Som bara fått sova några ynkliga timmar.

Så där låg vi på knä i badrummet och försökte stänga av vattnet, på en kran som inte blivit använd en enda gång sedan huset byggdes 1980. Behöver jag säga att kranen satt fast?
Nu behöver vi alltså köpa ny toastol också. Jag blir tokig alltså. Visst behövde den bytas, men inte förren vi skulle renovera badrummet om några år. Nu måste vi lägga pengar på den fast det är annat vi behöver lägga dem på först.

Dessutom så hade vi fortfatande två kartonger med böcker i badrummet. (Badrummet på ovanvåningen används bara som toalett, för det är inte godkännt av försäkringsbolaget. Det är bland annat därför vi ska renovera det) Dessa kartonger är nu genomblöta och jag får idag helt ofrivilligt ta tag i dessa kartonger. Känner inte alls för det.

Men man får vara tacksam, solen skiner i alla fall.

1 kommentar:

  1. Det där lät inte så kul och definitivt inte på morgonen. Hoppas att det löser sig med en ny toastol eller så. Ett tips: Ha en handduk eller något omkring den tills dess. Syrran hade nämligen samma problem med sin ena toalett och gjorde som ovan tills hon och hennes sambo köpte en ny toastol.

    SvaraRadera