torsdag, april 23, 2009

Torsdag!

Nu är det torsdag igen. Himlans vad veckorna går fort vill jag lova. I den här takten så har sommaren snart dragit förbi och det är vinter igen. :(

Men nu ska vi inte deppa i förtid. Sitter här i vardagsrummet och är så förundrad över hur ljust det blev här inne när vi drog upp alla buskar på baksidan. Visste ju att de skymmde men inte att det skulle göra så stor skillnad.
Just nu ser vår baksida ut som rena bedrövelsen. Vill inte vara där alls. Vi tänkte ju anlägga nytt trädeck och ny stengång, men efter att ha räknat på det och kommit ram till att det minst går på 15.000kr så har vi kommit fram till att det nog frå vänta till nästa år. Vi får väl se hur det blir.

Såg i dag att vår "körsbärspinne" snart slår ut i blom. Längtar så efter att få se om det kan bli några bär på den också i år.

Var snalla och bortse från grannesn otroligt fula staket. Det står på hennes tomt och hon vill inte göra i ordning det *depp*, funderar dock på att fråga om vi får dra upp det och sätta ett nytt när vi ändå ska dra upp vår häck och sätta staket där. Grannarnas häckar vet nämligen att det snart är sommar och har slagit ut så fint. Vår häck däremot har fått fnatt och tror det är höst. Jag menar, kolla in hur den ser ut. Inte fasiken är den vacker i alla fall........





Vår häck är alltså den i mitten om någon inte förstod det.

Nu ska jag sätta mig och spola tillbaka till början på sjukhuset så jag kan kolla på det. Älskar inspelningsbara dekodrar :)

2 kommentarer:

  1. Texten om din grannes staket är väldigt smått, kunde knappt inte läsa den. Tydde det som om att hon inte vill fixa iordning det.

    Ska ni odla någonting i er trädgård, som potatis eller morötter eller så?

    SvaraRadera
  2. Ja, inspelningsbara dekodrar är en underbar uppfinning. Tänk bara att kunna pausa i Bolibompa när det är matdags och barnen kan fortsätta titta efter maten, inget mer gnäll om det.
    Eller att kunna börja spela in något och sedan börja titta en kvart-20 min senare och snabbspola i alla reklampauser :-)
    Ja, jag älskar vår dekoder, hörs det eller? ;-)
    Kram

    SvaraRadera