söndag, mars 22, 2009

Veckans film v12 - Män som hatar kvinnor


I går kväll var jag, Susanne och Tina och såg Män som hatar kvinnor. Varken Suss eller Tina har läst böckerna innan så de hade inga förväntningar alls. Jag som har läst böckerna var livrädd att jag skulle bli besviken, men det blev jag faktiskt inte.

För en gång skull så tycker jag att de faktiskt försökt följa boken. (Även om boken är bättre än filmen, men så är det i stort sett alltid).Givetvis hade de fått ändra om en del saker men det var ingenting som störde mig. Jag är sjukt nöjd med filmen och längtar som en tok efter de andra delarna. Måtte de komma snart! De har verkligen lyckats sätta rätt skådis i rätt roll. Såååå sjukt bra. Å Lisbeths drake på ryggen, ja den är verkligen grym!


"Mikael Blomkvist, ekonomireporter, döms till fängelse för förtal av finansmannen Wennerström, och beslutar sig för att ta time-out från sitt jobb på tidskriften Millennium. I samma veva får han ett ovanligt uppdrag. Henrik Vanger, tidigare en av landets främsta industriledare, vill att Blomkvist ska skriva släkten Vangers historia. Men det visar sig snart bara vara en täckmantel för Blomkvists verkliga uppgift: att ta reda på vad som hänt Vangers unga släkting Harriet, som varit spårlöst försvunnen i snart fyrtio år. Till sin hjälp får han Lisbeth Salander, en ung strulig tjej, tatuerad och piercad, men också professionell hacker och med unika egenskaper som gör henne till en oslagbar researcher."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar