måndag, februari 23, 2009

Fullt upp!

Tiden har runnit iväg igen och jag förstår inte var den tar vägen egentligen för man hinner ju inte göra ens hälften av det man borde eller vill.
I fredags så kom Christoffer hem till oss. (En bekants 19-årige son) Han satt med maken och spelade x-box enda till 02.30. Hur orkar de? Själv gav jag upp mina försök att hålla ögonen öppna redan vid 01.15.

I lördags så låg vi länge i sängen och bara hade det mys. Barnen också. Trångt som sjutton men väldigt mysigt. Sedan gick vi upp och åt frukost vid ca 11.00 för att sedan göra oss i ordning och köra in till satan för att se Bolt på bio. Den var faktiskt ganska ok även jag tyckte att den kunde ha varit liiiite roligare. Barnen var nöjda i alla fall och det var ju det som var huvudsaken. Känns skönt att vi kom iväg, var ju lite orolig för att jag skulle bli dålig eftersom jag hade början till halsont. Det försvann dock igen och jag har inte kännt något mer. Skönt det!!

När vi kom hem från bion så gick barnen upp på sina rum för att leka medan jag och sambon förpassade oss till soffan för att kolla mer avsnitt av Smallville. Riktig slapphelg med andra ord. Vi har i alla fall kommit fram enda till avsnitt 4 säson 5 nu. Med andra ord så avverkar vi denna serien i "rasande" takt, hehe!

På söndagen så började vi på samma sätt som lördagen. Med att mysa och även avverka fler avsnitt av Smallville för att vid 14.00 gå på kalas till barnens yngsta kusin som fyllt 1 år. När vi kom hem åt vi pizza och tog det lugnt. Jag körde ett par maskiner tvätt men när jag var inne på den 4:e maskinen så la tvättmaskinshelvetet av.
Det är ju så man kan gråta. Trumman bara slutade snurra och den gick varken att centrifiguera eller att tömma. Det slutade med att vi fick skruva av fronten på den och tömma den manuellt. Kul, vi hade sjö i tvättstugan. Funderarde skarpt på att plocka fram baddräkten, snorkel och gummianka för att sedan omvandla tvättstugan till pool. Fatta hur mycket vatten det är i en tvättmaskin.

Så nu är vi utan tvättmaskin. Hur kul är det på en skala? När man precis har köpt ny diskmaskin för 8000:- då längtar man inte efter att köpa ny tvättmaskin också. Men vi har ju inget val. Vi får dock vänta några månader för nu har det mesta gått sönder i vårt hus och vi har tömt vår buffert. Vi får tvätta hemma hos svärmor så länge. Tur de bor så nära.

I fredags blev jag äntligen färdig att att fixa Lindas present också som jag glömt hela tiden. Ska skicka den till henne i morgon och jag hoppas att hon kommer att gilla den.

Just nu sitter jag i T´s träningshall och kollar på dem när de tränar Jujitsu. Fast idag hade de visst självförsvar mot skolgårdsbråk. *S*

De slutar nu alldeles strax så jag ska bara skicka upp det här inlägget så ska vi köra hem sedan.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar