torsdag, januari 08, 2009

Inte långt kvar!

Nu är det inte långt kvar. Har faktiskt börjat lite smått och det är såå skönt. Jag pratar förståss om att jag ska påbörja mitt nya sundare liv. Jag ska viktminska igen i vår tänkte jag.

Jag gick ju ner 20 kilo för ett par år sedan man har nu gått upp ästan 7kg igen och det tänkte jag ta tag i nu.


Vill gärna ha nått min målvikt på 62kg tills barnen slutar skolan i juni. Vi får väl se om jag kan lyckas. har ju gjort det en gång så det borde inte vara så svårt.

I alla fall så börjar jag räkna points på måndag. Raporterar startvikt och mått på måndag och sedan ska jag köra på lite själv här hemma innan jag börjar gå och väga mig på VV. Anledningen till att jag inte börjar nu på en gång är att jag inte har möjlighet att ta mig dit inom det närmsta så jag får kämpa hemma.

Någon mer som kämpar med vikten? Hade varit kul att veta om någon mer bloggar om det för då kan vi peppa varandra.

2 kommentarer:

  1. Försöker inte gå ner i vikt själv men jag önskar dig all lycka till! Klart du kommer lyckas nå ditt mål!
    /Annika

    SvaraRadera
  2. Själv märkte jag att vågen stod på 54,5 kg när jag var hos syrran. Vill helst väga 50 kg. Att helt sluta äta godis är nog ingen idé, men tänkte börja röra på mig mer och äta mer frukt och grönsaker.

    SvaraRadera