fredag, mars 27, 2009

Nya iPod shuffle

Nu har jag hittat min nya musikspelare. Den passar mig verkligen superbra. Jag bara måste ha en sådan tills värmen kommer och jag ger mig ut och går/springer igen.


Apples Shuffle-spelare skiljer sig från det övriga iPod-sortimentet på ett mycket tydligt sätt. De har ingen skärm och kan därför göras ytterst små. Tanken är man lyssnar på dem med slumpvis uppspelning ungefär som en personlig radiostation med bara favoritlåtarna.

Den första generationen var stor som ett tuggummipaket. Andra generationen var så liten att den gjordes som ett clip man kunde sätta fast i jackan. Nu har tredje generationen kommit och den är hälften så stor som den föregående. Trots det rymmer spelaren uppåt 1 000 låtar i sina fyra gigabytes minne och batteritiden är hela tio timmar.


(Bild och text från expressen.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar